Redactie - 05 juni 2011

Air Miles kiest voor SAP


Loyalty Management Netherlands (LMN) - de organisatie die het coalitie-spaarprogramma Air Miles beheert voor de deelnemende bedrijven zoals Shell, Albert Heijn, V&D, Praxis, Etos en Gall & Gall - heeft voor SAP gekozen. SAP vervangt bij LMN verschillende, losse applicaties en het gehele landschap zal gesourced worden bij Capgemini. Quint Wellington Redwood heeft LMN begeleid bij het selectieproces; Capgemini gaat de implementatie verzorgen.
 
LMN heeft gekozen voor SAP CRM Loyalty Management, SAP Partner Channel en SAP BusinessObjects Analysis. Air Miles is een van de eerste programma’s wereldwijd waarbij de onlangs geïntroduceerde multi-partner functionaliteit binnen SAP CRM Loyalty Management zal worden ingezet.
 
Erik van Essen, Managing Director van Loyalty Management Netherlands:‘SAP biedt de alle voor ons gewenste oplossingen en heeft naast een ijzersterk product de meest heldere visie met betrekking tot de toekomst van haar producten. Verder biedt hun oplossing voor CRM Loyalty Management mogelijkheden voor multi-partner management: voor ons is dat een absolute meerwaarde. Bovendien past de combinatie SAP-Capgemini heel goed bij onze organisatiecultuur. We kijken met heel veel vertrouwen uit naar de samenwerking.’
 
Angélique de Vries, Managing Director bij SAP Nederland: ‘We zijn erg blij dat we Loyalty Management Netherlands aan onze klantenkring kunnen toevoegen. Met meer dan 3.2 miljoen huishoudens is Air Miles met afstand het grootste loyalty-programma in Nederland. Dat zo’n partij met volle overtuiging voor de producten en het commitment van SAP kiest, zorgt er niet alleen voor dat we heel trots zijn maar ook dat we erg hard aan het werk gaan om dat vertrouwen waar te maken.’