Nieuwe Universitaire Masterclass over zaken doen in Azië
01-06-2011

Nieuwe Universitaire Masterclass over zaken doen in Azië


Zaken doen met Aziatische landen is hot. Maar hoe breng je dit tot een succes? En hoe bereid je je organisatie voor op deze contacten en op de handel? Welke veranderingen of aandachtspunten op het terrein van cultuur vraagt dit van je organisatie? En hoe buig je dit om, om antwoorden te vinden op technische, sociaal maatschappelijke of organisatieontwikkelingen?

Om antwoord te geven op deze vragen organiseert de Universiteit Twente de masterclass ‘Business in Asia’. Gedurende deze compacte Masterclass werken deelnemers aan een persoonlijke business case. Tijdens een studiereis naar Azië bestaat de mogelijkheid de persoonlijke business case te toetsen en wordt men geholpen met het opdoen van contacten. Hoogleraren en docenten stellen graag hun kennis beschikbaar aan organisaties en het bedrijfsleven. Zij beschikken over een groot internationaal netwerk van kenniscentra in Aziatische landen. En studenten en alumni zijn bijvoorbeeld werkzaam in Azië of zij werken bij bedrijven die al ruime ervaring en deskundigheid hebben opgebouwd op Aziatisch terrein.

De combinatie van het opdoen van academische kennis, een inspiratiebron voor persoonlijke verdieping en verbreding en de praktische toepasbaarheid is een gewilde optie. Naast de algemene kenniscomponenten speelt de specifieke dagelijkse toepassing in de eigen organisatie de belangrijkste rol, zodat de Masterclass van praktische toegevoegde waarde dient. Vooral de ervaring met en in Azië is van essentieel belang om met een voorsprong te beginnen aan de samenwerking en het zaken doen met Azië.

Wanneer de Masterclass met succes is afgerond, behaalt men een certificaat van de Universiteit Twente. Het programma is bovendien ontwikkeld in samenwerking met Gordon Redding van INSEAD University.
 

Terug naar nieuws overzicht