Redactie - 30 mei 2011

Trinicom en Zig Websoftware gaan partnership aan voor de woningcorporatiemarkt


Trinicom, leverancier van softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten, is met Zig Websoftware een partnership aangegaan. Zig is sinds 2001 gespecialiseerd in internetoplossingen voor woningcorporaties. De twee partijen zullen hun krachten bundelen op het gebied van websoftware en klantcontact om de woningcorporatiemarkt te bedienen met één geïntegreerde oplossing voor zowel huurders als medewerkers. De samenwerking tussen Trinicom en Zig begint met wooncorporatie Domesta als eerste klant.

De corporatiebranche ondergaat de laatste jaren een gedaanteverandering, waarin klantcentralisatie voorop staat. Woningcorporaties stellen nieuwe eisen aan hun medewerkers, organisatie en ict-oplossingen om zo de kwaliteit van hun dienstverlening te optimaliseren. Ook Domesta – een wooncorporatie met 9000 woningen en zeven verzorgingshuizen in Drenthe – zet haar klanten centraal. De eerste stap voor Domesta was samen met Zig een website te ontwikkelen die (potentiële) huurders volledig ondersteunt bij het zoekproces naar een nieuwe woning. De vervolgstap was gericht op de zittende huurder. Bij Domesta ontstond de wens om aan medewerkerszijde een klantcontactoplossing te bieden en aan de klantzijde een huurdersportaal via de website.

Gerbert Kooij, commercieel directeur van Zig Websoftware: “Door de samenwerking met Trinicom kunnen we zulke trajecten nu volledig aan. We integreren de klantcontactoplossing in onze weboplossingen waarmee een integraal klantbeeld ontstaat. Medewerkers kunnen nu bijvoorbeeld eenduidig - en met de voorgeschiedenis van de klant ook sneller - een passend antwoord geven. Nog een voordeel is de online kennisbank: klanten hebben 24 uur per dag toegang tot antwoorden op hun vragen. Op die manier wordt de klanttevredenheid verhoogd en het aantal klantvragen verminderd. Dat alles levert woningcorporaties een efficientere bedrijfsvoering op.”
 
Wilco Rietberg, directeur van Trinicom, geeft aan dat niet alleen de medewerkers, maar ook de huurders veel profijt hebben van efficientere bedrijfsvoering. “Verzoeken kunnen immers sneller afgehandeld worden. Op deze manier spelen woningcorporaties in op de ontwikkelingen in de markt.”

Om één geintegreerde oplossing voor zowel huurders als medewerkers te creëren, ging Zig op zoek naar een specialist op het gebied van klantcontact. Na een selectietraject kozen zij voor Trinicom. Gerbert Kooij: “De oplossing die Trinicom biedt, T5, was voor ons de aanleiding om voor hen te kiezen. Vooral de T5 Webcareadapter, de mogelijkheid een kennisbank te integreren en de uitgebreide managementrapportage spraken ons erg aan. Door de combinatie van onze specialismes kunnen we woningcorporaties nu één totaaloplossing bieden voor zowel huurders als medewerkers om zo voor hen een integraal klantbeeld te creëren. De samenwerking met Trinicom bevalt heel goed en ik kijk er dan ook naar uit samen de woningcorporatiemarkt te veroveren.”
 
Wilco Rietberg: “Het partnership met Zig betekent een kennismaking met een voor ons nieuwe markt. Zig heeft al jaren ervaring met internetoplossingen voor woningcorporaties en we zijn dan ook zeer verheugd dat Zig voor Trinicom gekozen heeft. Met dit partnership bundelen wij onze krachten en we kijken ernaar uit hier nog vele woningcorporaties mee te ondersteunen.”