Redactie - 11 mei 2011

Tools4ever gecertificeerd partner AFAS


Tools4ever, leverancier van Identity en Access Management oplossingen, is onlangs Certified Partner van AFAS ERP Software geworden. Onderdeel van deze samenwerking is een gecertificeerde koppeling tussen AFAS HRM, de HRM-software van AFAS, en UMRA, de oplossing van Tools4ever voor beheer van gebruikersaccounts en autorisaties. Dankzij deze gecertificeerde koppeling kunnen medewerkergegevens uit AFAS HRM real-time via UMRA gesynchroniseerd worden met user accounts in het netwerk (Active Directory). Voordelen van deze geautomatiseerde koppeling zijn de korte doorlooptijd voor het aanmaken van accounts, minder handmatig werk en fouten, en een verbetering in effectiviteit en efficiëntie.

Tools4ever is de eerste partner van AFAS die een geautomatiseerde koppeling biedt tussen informatie in AFAS en user accounts in het netwerk. De gegevens die worden uitgewisseld tussen AFAS en het netwerk zijn NAW-gegevens van medewerkers, contractgegevens en organisatorische gegevens. De koppeling tussen AFAS en UMRA is gebaseerd op SOAP XML. UMRA biedt vervolgens een heel breed scala aan native koppelingen met allerlei applicaties, platformen en systemen in het netwerk. UMRA beheert daarbij zowel de user accounts als de autorisaties op basis van afdeling/functie informatie uit AFAS.

“Dankzij deze samenwerking profiteren onze gezamenlijke klanten van een bredere en bredere dienstverlening”, aldus Jacques Vriens, algemeen directeur van Tools4ever. “Voorbeelden van die gezamenlijke klanten zijn SSZOG, Martini Ziekenhuis, C1000 en Stichting Philadelphia. Al deze organisaties hebben te maken met een grote hoeveelheid mutaties in het HRM-systeem die doorgevoerd moeten worden in het netwerk. UMRA detecteert deze mutaties en voert ze volgens elektronische procedures automatisch door in het netwerk. De mogelijkheid om veel voorkomende handelingen (create, edit en delet users) automatisch uit te voeren, bespaart organisaties veel tijd en geld."