Redactie - 28 april 2011

Sony Ericsson koopt Oracle's Siebel CRM


Sony Ericsson heeft een forse investering gedaan in Siebel CRM van Oracle, als onderdeel van zijn Business to Consumer (B2C) Customer Relationship Management (CRM)-activiteiten, waaronder marketingstrategie en klantenservice. De keuze van deze software past volgens Sony Ericsson in de visie van het bedrijf om marktleider te worden in communicatie-entertainment.  Siebel CRM zal wereldwijd gefaseerd worden uitgerold binnen Sony Ericsson. De oplossing wordt als eerste in Europa geïmplementeerd. De CRM-strategie van Sony Ericsson is erop geënt innovatieve producten en diensten te leveren via een enkele klantervaring, waarbij de klantrelatie wordt versterkt. Als onderdeel van de oplossing stemt Siebel Enterprise Marketing Suite de marketingactiviteiten van Sony Ericsson af op de corporate doelstellingen. Dit leidt tot een grotere efficiency, waardoor Sony Ericsson nog wendbaarder is en beter kan inspelen op vragen van klanten. De technologie biedt een dieper inzicht in de klant en stelt marketeers in staat rijkere en meer gepersonaliseerde dialogen aan te gaan met individuen. Daarnaast ondersteunt de oplossing Sony Ericsson in het creëren van concurrerende loyaliteit- en retentieprogramma's, die echte waarde voor de klant toevoegen en naadloos integreren met marketing en CRM voor volledige ondersteuning van de loyalty lifecycle.

Sony Ericsson gaat gebruikmaken van de Oracle Marketing Analytics module voor marketing planning. Hiermee kunnen prestaties van een campagne real-time bekeken en gemeten worden. Dit biedt meer inzicht in segmentatiekenmerken en productaffiniteit om nieuwe klanten te winnen en bestaande klanten te behouden. "Het evolueren van onze CRM-applicaties is een essentieel component in het succesvol uitvoeren van onze Customer Experience Management (CEM)-strategie. Social media leggen de macht bij de consument neer. Ze verwachten aantrekkelijke en gepersonaliseerde gesprekken met ons die resulteren in beter toegesneden aanbod op hun behoeften. Met Siebel CRM is Sony Ericsson in staat de relatie met consumenten naar het volgende niveau te brengen. We kunnen nu persoonlijke relaties met consumenten aangaan op elk niveau en interactie", aldus Eric Rikken, VP Head CRM en Digital Marketing, Sony Ericsson.