Redactie - 23 april 2011

iPad toepassing succesvol op AutoRAI


De zogenoemde “Lead Generator” heeft zijn succes bewezen op de AutoRAI 2011. De standhouders op de AutoRAI gebruikten deze applicatie volop en benutten alle mogelijkheden ervan. Door de combinatie van gebruikersvriendelijkheid en waardetoevoeging, was de Lead Generator voor de verkopers een genot om mee te werken.

Qurius ontwikkelde de Lead Generator in opdracht van Pim Schoonderwoerd, Product Manager IT Services bij Amsterdam RAI. Schoonderwoerd heeft als doelstelling IT voorzieningen bruikbaar en effectief in te zetten voor gasten van Amsterdam RAI. Zo ook heeft hij dit systeem bedacht en laten ontwikkelen door Qurius. Standhouders kunnen hiermee de gelegde contacten beschikbaar maken voor CRM systemen van autodealers en importeurs zodat ze opgevolgd kunnen worden.

Pim Schoonderwoerd: “Wat je het liefst wil, is een tool die de gegevens nog tijdens het gesprek vastlegt; zonder dat het gesprek met de bezoeker wordt onderbroken of dat de gesprekspartners worden afgeleid. Dat vraagt om een vergaande vorm van automatisering zodat je met minimale invoer, maximale informatie krijgt.”

Lead Generator
Qurius ontwikkelde daartoe de Lead Generator, een offline HTML5 app voor de iPad browser, met een achterliggende SQL database. De eerste toepassing is op de AutoRAI ingezet, zodat belangstellenden direct in het bestand van een dealer bij hen in de buurt komen, na hun toestemming uiteraard. Standhouders op de AutoRAI hoeven alleen maar de postcode en het huisnummer in te voeren en de complete NAW komt in de database. Daarnaast voert de standhouder tijdens het gesprek precies datgene in wat van belang is voor de importeur of dealer, zoals voorkeurmodel, interesses van de bezoeker en of het een auto voor privégebruik of zakelijk gebruik betreft. Niet zoals het CRM systeem het voorschrijft, maar in de volgorde van het gesprek, door het simpelweg aanklikken van de juiste knoppen. Zo wordt het gesprek niet verstoord, heeft de verkoper alle tijd en aandacht voor de belangstellende en gaat er niets van de informatie verloren.

Daarnaast kan de Lead Generator worden gebruikt om dealers in de buurt te vinden en proefritten te plannen. Uiteraard biedt de Lead Generator ook een geavanceerd management informatiesysteem waarmee leads geanalyseerd kunnen worden om nog tijdens de beurs, gesprekstechnieken, scripts en andere processen continu te optimaliseren.

Opdrachtgever Pim Schoonderwoerd ziet zijn ambities gerealiseerd: “De Lead Generator is volop gebruikt. De doorontwikkelingen en verbeteringen hebben een maximaal effect gehad. Het is zo makkelijk en gebruikersvriendelijk dat iedereen er meteen mee aan de slag kan. Qurius heeft een zeer stabiel systeem ontwikkeld dat technisch goed in elkaar zit.”