Redactie - 12 april 2011

AEGON optimaliseert datakwaliteit met Human Inference


AEGON Nederland heeft een tweejarig contract getekend met Human Inference, Europees marktleider op het gebied van datakwaliteitsoplossingen. AEGON zet de HIquality Suite van Human Inference in bij het realiseren van een centraal klantbeeld om de kwaliteit van haar data te garanderen. Daarnaast wordt de software toegepast om te voorkomen dat AEGON zaken doet met personen of bedrijven die geregistreerd zijn op Europese sanctielijsten. De uiterst nauwkeurige matching zorgt voor een kwalitatief hoog resultaat en minimaal handmatig werk.

AEGON heeft de afgelopen jaren te maken gehad met toenemende regelgevingen en het gebruik van steeds meer communicatiekanalen. Jos van der Have, ICT Architect bij AEGON Bank, licht toe: “Het is voor ons heel belangrijk om te beschikken over kwalitatief goede klantgegevens om zo onze klanten zo goed mogelijk te kunnen helpen bij hun financiële vragen. Informatie over klanten wordt bij ons opgeslagen in verschillende systemen en uiteindelijk samengebracht in de centrale database. Om ervoor te zorgen dat alle informatie op de juiste manier geïntegreerd wordt, maken wij gebruik van de HIquality Suite van Human Inference. Door alle informatie te matchen staat Hlquality Suite aan de bron van alle klantgegevens. Hiermee voorkomen we bijvoorbeeld dat klanten dubbel geregistreerd staan en zorgen we ervoor dat onze service medewerkers alle informatie over de klant op één centrale plek inzichtelijk hebben. Hiermee hebben wij onze dienstverlening nog verder geoptimaliseerd.”

Winfried van Holland, CEO van Human Inference: “Wij zijn trots op het feit dat AEGON met onze software een centraal klantbeeld heeft gerealiseerd. Een solide centraal klantbeeld is van doorslaggevend belang voor het verkrijgen van inzicht in klanten en prospects, efficiënt werken, het voldoen aan wet- en regelgeving en het handhaven van een kwaliteitsimago. Onze software levert daar een essentiële bijdrage aan.”