Redactie - 24 maart 2011

Samenwerking Everest en Backbase brengt web 2.0 naar financie?le instellingen


Everest, ontwikkelaar en leverancier van dynamic business process oplossingen, gaat een samenwerking aan met Backbase, ontwikkelaar van Next Generation Portal Software. Met deze samenwerking ondersteunen ze financie?le instellingen die willen inspelen op de stijgende behoefte van klanten aan gemak, uitgebreide service en mobiele toepassingen. De expertise van Backbase ligt hierbij aan de voorkant, bij de bouw van web 2.0 portals als laag bovenop bestaande systemen. Everest vult dit aan met haar kennis over de onderliggende processen en bedrijfsregels die bijdragen aan een intelligente ondersteuning van eindgebruikers, zoals klanten en adviseurs.

Jouk Pleiter, algemeen directeur van Backbase: “Consumenten zijn gewend aan perfecte online ervaringen die ze krijgen op Hyves, Google en bijvoorbeeld bij Apple. Klanten verwachten dit ook van hun bank en verzekeraar. Echter, de meeste financie?le instellingen hebben moeite om hun bestaande systemen om te zetten naar een user experience platform dat ook beschikbaar is op mobiele apparaten als smart phones en tablets. Everest en Backbase vullen elkaar perfect aan om banken en verzekeraars hierbij te helpen. Zonder rigoureuze aanpassingen aan de bestaande IT-systemen en infrastructuur, kunnen banken en verzekeraars op een simpele en snelle manier hun gebruikers voorzien van een unieke online ervaring.”

“In de strijd om de consument zoeken financie?le instellingen niet alleen naar manieren om hun processen efficie?nter in te richten en hun time-to-market te verkorten”, vertelt Freek Lemmers, commercieel manager bij Everest. “Om de klant tegenwoordig echt aan je te binden, zul je als bank of verzekeraar duidelijk onderscheidend moeten zijn met nieuwe vormen van communicatie. Om die effectief in te zetten en de juiste informatie te ontsluiten, zijn de achterliggende processen echter wel van groot belang. De samenwerking tussen Everest en Backbase biedt toegevoegde waarde aan alle bedrijven die de Next Generation Customer aan zich willen binden.”