Redactie - 10 maart 2011

Deloitte lanceert inspiratieplatform


Visionaire denkers bieden nieuwe inzichten voor de toekomst

De wereld verandert en dankzij de technologische mogelijkheden voltrekken de veranderingen zich sneller dan ooit tevoren. Alleen met radicale innovatie blijf je tegenwoordig de concurrentie echt voor. Maar hoe ziet de wereld er over 10 jaar uit? Hoe zien bedrijven er over 10 jaar uit? Om radicaal te kunnen innoveren, hebben bedrijven inspiratie nodig. Deloitte heeft daarom inspirerende denkers uit de hele wereld gevraagd hun denkwijze en hun denkkracht te delen. Visionaire sprekers als Al Gore, John Stopford, Nassim Taleb, Juan Enriquez, Lisa Moretti en Erik Brynjolfsson namen ons al mee naar 2020. Deze zijn gebundeld op het Inspiratieplatform van Deloitte.

Het platform geeft in een kijkje in de keuken van het radicale innovatieprogramma van Deloitte: De Innovation Growth Track. De Innovation Growth Track is ontwikkeld om bedrijven voor te bereiden op het zakendoen van morgen. “Wie in staat is zich snel aan te passen aan de nieuwe wereld, profiteert van die kansen. Radicaal innoveren is daarbij cruciaal. Innovatie start met inspiratie. Op basis daarvan ontbreekt het vaak niet aan goede ideeën. Maar hoe zet je die om in concrete daden en resultaten?”, aldus Roger Dassen, CEO van Deloitte. De Innovation Growth Track biedt een gestructureerde doch creatieve en radicale innovatieaanpak van inspiratie tot resultaat, legt Wassili Bertoen, binnen Deloitte verantwoordelijk voor innovatie, uit. “De Innovation Growth Track en daarmee het inspiratieplatform biedt juist die inspiratie die organisaties nodig hebben om te starten met het ontwikkelen van nieuwe inzichten voor de toekomst.