Wouter Hoeffnagel - 13 februari 2016

NS verstuurt per ongeluk gegevens van 5.000 klanten naar enkele klanten

NS heeft begin februari door een per ongeluk betalingsverzoeken van ongeveer 5.000 NS-klanten inclusief naam, adres en bankrekeningnummer verzonden naar drie klanten. NS wijt het incident aan een menselijke fout.

Op haar website meldt NS alle betrokken klanten per brief excuses te hebben aangeboden. “Het is volgens deskundigen erg onwaarschijnlijk dat betrokken klanten nadelige gevolgen zullen ondervinden, toch betreurt NS deze vergissing zeer”, aldus het bedrijf.

NS heeft de drie klanten die de betalingsverzoeken ontvingen gevraagd de ontvangen informatie te vernietigen. Ook is de fout gemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens en heeft NS controlemaatregelen genomen om herhaling te voorkomen.

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024