Witold Kepinski - 17 september 2015

Salesforce introduceert SalesforceIQ mobiele sales app

Salesforce, een online crm-leverancier, introduceert twee edities van SalesforceIQ: een versie voor het MKB en een oplossing voor integratie met Sales Cloud. Deze nieuwe oplossingen helpen zowel grote als kleine organisaties om data slim in te zetten. SalesforceIQ is het gevolg van de succesvolle acquisitie van RelateIQ vorig jaar.

Met SalesforceIQ hoeven medewerkers in het MKB niet langer handmatig informatie te loggen. Data vanuit e-mails, agenda’s, marketing automation en andere bronnen wordt automatisch geïndexeerd en verwerkt. Met deze informatie kan elke gebruiker verschillende rapporten genereren, die het salesproces aanzienlijk versnellen.

Met de functie Suggested Tasks worden specifieke vervolgacties aangeboden aan een salesmedewerker. Denk hierbij aan een melding dat een potentiële klant wacht op een e-mail met meer informatie. Met Closest Connection kunnen gebruikers direct zien wie in hun netwerk de beste informatie kan geven over een bepaald contact of een specifieke organisatie. En met Intelligence Fields brengen verkopers de juiste prioriteiten aan, waardoor ze zich volledig kunnen focussen op de belangrijkste kansen in hun sales pipeline.

Een gratis trial-versie van SalesforceIQ for SMB is binnen een paar minuten gedownload en in gebruik te nemen. Bovendien hoeven geen aparte setupkosten voldaan te worden.

SalesforceIQ for Sales Cloud

SalesforceIQ heeft ook een speciale editie voor grotere organisaties die gebruik maken van Sales Cloud. De belangrijkste voordelen van SalesforceIQ for Sales Cloud zijn:

Intelligente feed: met Suggested Tasks en Read Receipts houdt salesmedewerkers altijd en overal op de hoogte van hun deals. Daarnaast zorgt Shortcuts met standaardberichten voor nog meer tijdsbesparing. En met Dynamic Scheduling is een afspraak maken niet langer een kwestie van eindeloos plannen.

Naadloze integratie met de Salesforce Mobile App: de SalesforceIQ for Sales Cloud integreert gemakkelijk en snel met de mobiele applicatie Salesforce1. Hierdoor hebben salesmedewerkers altijd de meest up-to-date informatie op het juiste moment en op elke plek.