Redactie - 11 september 2015

Truphone start nieuw contentplatform voor klanten en partners

Truphone biedt nieuw contentplatform voor klanten en partners. "Het nieuwe contentplatform van Truphone vult een gat in de markt, aldus Rob van Velzen en Janco van der Linde van Truphone. Van Velzen: ‘Er is veel behoefte aan informatie over internationaal zakendoen en communiceren. Juist die kennis is intern bij ons en onze klanten aanwezig. Dat willen we de zakelijke reiziger en de telecombeslisser niet onthouden!’"

Een nieuw contentplatform voor internationale reizigers en telecombeslissers binnen hun organisatie. Waarom?

Rob van Velzen, managing director Truphone Nederland: ‘Niemand in Nederland voorziet momenteel in kennis over internationaal communiceren. Internationale bedrijven en heel specifiek de telecombeslissers binnen deze organisaties hebben informatie nodig op basis waarvan ze beslissingen kunnen nemen. Dat ontbrak in de markt en omdat het onze core business is, vonden wij het een perfecte kans om de gat in de markt te vullen.’

Wat kunnen deze beslissers en internationale reizigers vinden op het contentplatform?

Janco van der Linde, marketing director Truphone Nederland: ‘Klantcases, onderzoeken, nieuws en blogs. De artikelen beslaan enerzijds de uitdagingen die met internationaal zakendoen te maken hebben. Anderzijds gaan we dieper in op de specifieke uitdagingen omtrent internationaal communiceren. We hebben niet de pretentie dat we alle informatie kunnen bieden op het gebied van internationaal communiceren, maar we kunnen onze doelgroep vanuit onze kennis en ervaring verder helpen.’

Van Velzen vult aan: ‘Onze landsgrenzen moeten ons niet belemmeren in internationaal zakendoen en communicatie. Het is dan ook raar dat zakelijke reizigers zich als eerste bezig houden met het uitzetten van roaming op het moment dat ze de grens passeren. De zakenreiziger moet de vrijheid hebben om in het buitenland net zo te werken als hij in Nederland doet. De telecombeslisser moet daar de juiste beslissingen over kunnen nemen en daar helpen wij onder andere bij met onze content.’

Er is al zoveel informatie op het internet aanwezig. Hoe zorgen jullie ervoor dat geïnteresseerden jullie weten te vinden?

Van der Linde: ‘We proberen juist de curator te zijn op het gebied van internationaal zakendoen en communiceren. Er is veel nieuws dat gaat over reizen en eventueel zakelijk reizen, maar vaak worden die ondergebracht in één kanaal, waar de lezer goed moet zoeken om de juiste informatie te vinden. Wij filteren al die nieuwsbronnen en bieden alleen de berichten aan die écht interessant zijn. Natuurlijk gaan we dan ook dieper in op het onderdeel communiceren.’

Van Velzen: ‘De lezer beslist bij ons. Ze bepalen zelf hoe ze de informatie tot zich nemen. Sommige lezers willen liever zelf naar het platform komen, wanneer het hen uitkomt. Anderen ontvangen liever eens per week of twee weken een nieuwsbrief waar de laatste berichten in zijn opgenomen. LinkedIn wordt daarnaast ook een steeds populairder kanaal om op de hoogte te worden gehouden, dat kan wat ons betreft ook.’

Jullie zijn net live, hoe snel kunnen we nieuwe content verwachten?

Van Velzen vertelt: ‘Elke dag verschijnen er nieuwe berichten op het platform. Dat is vooral gecureerde content, maar elke week verschijnt er tevens een uniek stuk. Dat zal een klantencase, onderzoek of blog zijn. Er is zoveel kennis aanwezig bij onze klanten en medewerkers, dat kunnen we onze lezers niet onthouden. Als je je alvast inschrijft op onze nieuwsbrief, dan blijf je altijd op de hoogte.’