Wouter Hoeffnagel - 17 augustus 2015

Technische problemen bij T-Mobile opgelost

De software fout in een datacenter van T-Mobile is inmiddels helemaal opgelost. Alle klanten van het bedrijf kunnen hierdoor weer bellen en gebeld worden.

De problemen bij T-Mobile begonnen afgelopen vrijdag rond 14:00 uur. Getroffen klanten konden niet alleen bellen en gebeld worden, maar ook geen data te versturen of ontvangen. Wel was het alarmnummer 112 bereikbaar voor klanten. 

Software fout in datacenter
Het probleem bleek te zitten in een software fout in één van de datacenters van het bedrijf. "De storing betreft een software fout in een van onze datacentra, waardoor we niet alle simkaarten kunnen koppelen aan het netwerk. Een herstart van het systeem heeft helaas niet gewerkt. Op dit moment starten we een back-up op. Dit heeft echter enige tijd nodig. We verwachten dat in de loop van de avond de meeste problemen zijn opgelost”, meldde het bedrijf vrijdag.

Het bleek echter moeilijker dan gedacht om de problemen voor alle klanten op te lossen. De storing duurde uiteindelijk tot zondagmiddag, toen ook de laatste klanten weer mobiel konden internetten. Het einde van de storing werd om 20:10 uur door T-Mobile gemeld

Compensatie voor getroffen klanten
T-Mobile maakt naar verwachting in de loop van vandaag bekend hoe het getroffen klanten gaat compenseren door de downtime. Het is nog onduidelijk wat deze compensatie zal inhouden.

 

 

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024