Witold Kepinski - 25 juli 2015

Econocom rapporteert goed tweede kwartaal 2015

Econocom, een Europees bedrijf gespecialiseerd in de digitale transformatie van bedrijven, heeft een omzet gerapporteerd van 1,12 miljard euro in de eerste helft van 2015, vergeleken met 974 miljoen euro voor dezelfde periode in 2014. Dat is een stijging van 15%, waarvan 12% organisch.

De organische groei betekent een voortzetting van de sterke groei in het laatste kwartaal van 2014 (11% organische groei) en het eerste kwartaal van 2015 (11% organische groei). Dit resultaat is een bewijs van het succes van de positionering van Econocom in de digitale transformatiemarkt en het complementaire karakter van haar drie kernactiviteiten.

Econocom Group heeft, halverwege haar strategisch plan “Mutation 2013-2017”, besloten één merknaam te hanteren voor alle drie haar kernactiviteiten. De sourcing en infrastructuur- & applicatieservices divisies, die voorheen onder de merknaam Econocom-Osiatis handelden, vallen nu onder de merknaam Econocom. Deze beslissing weerspiegelt het doel om de positie van Econocom nog verder te versterken als dienstverlener op het gebied van de digitale transformatie van Europese bedrijven.

De Raad van Bestuur heeft ook besloten dat Econocom Group, een Belgisch bedrijf, wordt omgezet naar een Europese vennootschap (Societas Europaea). Het doel van dit initiatief is om de pan-Europese dimensie van de groep nog duidelijker te markeren, zo meldt het bedrijf.