Wouter Hoeffnagel - 20 maart 2015

Boze klanten starten website om Apple onder druk te zetten

Boze klanten kunnen een flinke impact hebben op de reputatie van een bedrijf. Klanten van Apple proberen hiermee hun eisen kracht bij te zetten. De klanten zijn boos over een probleem met het beeldscherm van hun nieuwe MacBook’s en de wijze waarop Apple met dit probleem omgaat. De klanten eisen dat Apple hun probleem serieus neemt.

De website Staingate beschrijft een probleem waar een flink aantal klanten van Apple op internet over klagen. Zij hebben een nieuwe MacBook Pro gekocht, maar stellen dat de anti-reflecterende laag van het scherm loslaat. Hierdoor ontstaan grote vlekken op het scherm die het zicht ernstig belemmeren. De problemen zouden zich al binnen zeven maanden na aankoop hebben voorgedaan. Bij sommige klanten lijkt het probleem te beginnen aan de zijkant van het scherm, terwijl andere stellen dat de eerste vlek in het midden verscheen.

De klanten stellen bij Apple aan de bel te hebben getrokken over het probleem, maar voelen zich niet serieus genomen. Onder andere op het supportforum van Apple zijn een flink aantal berichten over het probleem geplaatst. In de meeste gevallen verwijst Apple klanten echter door naar een handleiding die uitlegt hoe het scherm van een MacBook gereinigd moet worden. Eén van de getroffen klanten vergelijkt de ontwikkeling van de vlekken op zijn scherm als een bacterie, die klein begint maar al snel tot grote omvang groeit.