Wouter Hoeffnagel - 07 maart 2015

Creditcardgegevens gestolen na hack van kassasystemen bij hotelketen

Opnieuw is een groot bedrijf getroffen door een hack van kassasystemen. Cybercriminelen hebben kwaadaardige software aangebracht op kassasystemen van de Mandarin Oriental hotelgroep en zijn er met creditcardgegevens van klanten vandoor gegaan.

Mandarin Oriental bevestigt de cyberaanval in een verklaring. Veel details over de aanval zijn niet bekend. Zo beschikt de groep over 45 hotels wereldwijd, waaronder hotels in Europa en de Verenigde Staten (VS). De groep laat weten dat de kassasystemen in een deel van deze hotels door de aanval is getroffen. Om hoeveel hotels het gaat en waar deze zijn gevestigd is onduidelijk.

Beveilliging verbeteren
Het bedrijf stelt de kwaadaardige software inmiddels te hebben opgespoord en verwijderd. Mandarin Oriental stelt nu in contact te zijn met creditcardmaatschappijen, opsporingsinstanties en forensische experts om haar digitale beveiliging te verbeteren.

"We nemen de bescherming van klantgegevens zeer serieus. Dit soort incidenten ontwikkelen zich helaas in toenemende mate tot een industrie-breed probleem. We hebben dan ook onze technologische partners in de hospitality industrie op de hoogte gesteld van het incident”, schrijft Mandarin Oriental in de verklaring

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024