Wouter Hoeffnagel - 26 januari 2015

Mobiele marketing wordt in 2015 populair

Mobiele marketing krijgt dit jaar veel aandacht van marketeers. Maar liefst 87% van de marketeers die zelf beslissingen mag nemen geeft aan dit jaar meer te willen investeren in mobiele marketing.

Dit blijkt uit onderzoek van ActiePagina.nl in samenwerking met WBR Research. Voor het onderzoek werden marketeers uit het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Nederland ondervraagd. 75% van de respondenten geeft aan met mobiele marketing vooral de verkoopcijfers te willen verbeteren.

Nieuwe klanten werven
Naast het verbeteren van de verkoop zijn ook andere belangrijke doelstellingen aan te wijze voor mobiele marketing. 72% van de ondervraagde marketeers richt zich met een dergelijke campagne vooral op het werven van nieuwe klanten. 37% kijkt naar het verhogen van het websiteverkeer.

Om meer te kunnen investeren in mobiele marketing geven de marketeers aan meer marketingbudget nodig te hebben. 92% van de respondenten wil in de komende drie tot vijf jaar meer gaan investeren in digitale marketing. Dit terwijl deze vorm van marketing bij veel marketingafdelingen al een belangrijke rol speelt. 66% van de marketeers geeft aan op dit moment al ruim de helft van het marketingbudget te besteden aan digitale marketing.

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024