Witold Kepinski - 24 november 2014

Salesforce breidt ecosysteem Analytics Cloud verder uit

Crm-aanbieder Salesforce breidt zijn Salesforce Analytics Cloud-ecosysteem uit. Elke op maat gemaakte analytics app kan nu branchespecifieke customer intelligence bevatten van informatieaanbieders als Thomson Reuters en Dun & Bradstreet.

Salesforce Wave werd in het najaar van 2014 geïntroduceerd. Het betreft een cloud analytics-platform waarmee iedere zakelijke gebruiker makkelijk data kan onderzoeken, nieuwe inzichten kan opdoen en direct actie kan ondernemen. Intussen zijn al meer dan 45 partners toegetreden tot het ecosysteem. Bovendien zorgen nieuw toegetreden softwareleveranciers en integratiepartners als Capgemini, The Next View, CRMWaypoint en SnapLogic dat bedrijven analytics snel kunnen inzetten voor hun zakelijke doeleinden.

De Salesforce Analytics Cloud is gebaseerd op het Wave-platform en biedt een open ecosysteem waarmee bedrijven analytische toepassingen kunnen bouwen. Iedere gegevensbron kan ermee worden geïntegreerd. Het Analytics Cloud-ecosysteem wordt daarbij ondersteund door een groeiende gemeenschap van partners met uiteenlopende achtergrond. Ieder bedrijf kan nu snel op de eigen informatiebehoeften toegesneden analyses uitrollen om de eigen groei te versnellen.

Datagestuurde bedrijven
De Analytics Cloud is de zesde cloud van het Salesforce Customer Success platform en is verbonden met apps voor verkoop, service, marketing en communities, waarmee datagestuurde bedrijven zich op een geheel nieuwe manier met hun klanten kunnen verbinden. Verkopers kunnen bijvoorbeeld regionale demografische gegevens combineren met historisch koopgedrag en zo bepalen aan welke producten hun klanten behoefte hebben. Service medewerkers lossen problemen op, omdat ze kunnen zien hoe oud een product is en inzicht hebben in de vragen die dat product oplevert. Marketeers stemmen promotiecampagnes af op hoe klanten reageren op een populaire trend of een nieuw modeaccessoire. Elk bedrijf kan nu relevante sales, service en marketing analyses en mobiele analytische toepassingen bouwen om patronen en trends te ontdekken die leiden tot direct inzetbare en bruikbare inzichten en slimme beslissingen, aldus Salesforce.