Witold Kepinski - 23 november 2014

Natuurmonumenten schaft Salesforce relatiemanagement software aan

Natuurmonumenten kiest het crm-platform van Salesforce.

Natuurmonumenten zal het Salesforce platform inzetten voor relatiemanagement en het opzetten van campagnes en fondsenwerving, gericht op het ontwikkelen van duurzame relaties met haar achterban. Daarnaast zet Salesforce vrijwilligersuren in om Natuurmonumenten te ondersteunen in nieuwe ontwikkelingen op het gebied van dialoogmarketing en opvolgstrategieën, aldus Iris Herder, directeur Marketing & Communicatie.

Natuurmonumenten verwacht de voorjaarscampagne van OERRR, het jeugdprogramma van de organisatie, als eerste hiervoor te kunnen gebruiken. Herder: ‘Wat we van die campagne leren, kunnen we vervolgens breder toepassen op andere relaties die zich verbonden voelen aan onze organisatie.’

Renzo Taal (foto), Vice President Northern Europe van Salesforce: ‘Salesforce is bijzonder trots Natuurmonumenten te mogen ondersteunen bij het onderhouden en versterken van de relaties met hun leden, vrijwilligers en donateurs. Het is een prachtige organisatie om mee samen te werken, met een trouwe, groeiende achterban en een zeer grote en betrokken fanbase op social media.’

De Salesforce Foundation richt zich op organisaties in de non-profit sector en biedt ondersteuning bij het stroomlijnen van de bedrijfsactiviteiten van deze organisaties. Meer dan 23.000 non-profit organisaties maken gebruik van de technologie van Salesforce, vanuit het een programma waarbij de organisatie arbeidsuren, bedrijfskapitaal en producten beschikbaar stelt.

WK