Redactie - 04 november 2014

Game Design specialist Jesse van Dijk doceert Nederlandse IT-studenten

De game Destiny heeft alle records gebroken en gaat de gamegeschiedenis in als spelreeks die het meest is gepreorderd. Dit enorme succes is mede te danken aan de Nederlander Jesse van Dijk, een fenomeen in de game-industrie. Mede vanwege dit grote succes heeft Conjugo samen met een aantal IT-studenten de stoute schoenen aangetrokken en Jesse gevraagd om 150 Nederlandse IT-studenten te inspireren vanuit zijn rol als lead concept artist bij Bungie.

IT Talent College, where education meets inspiration, is voortgekomen uit het feit dat IT-gerelateerde studieverenigingen en IT-studenten te kennen hebben gegeven open te staan voor extra activiteiten buiten het huidige onderwijsaanbod. Daarnaast constateren IT-bedrijven dat de kloof tussen het onderwijs en de werkvloer groot is. IT Talent College is een initiatief van studenten en Conjugo om naast het bestaande collegeprogramma een extra mogelijkheid te bieden om kennis op te doen en geïnspireerd te worden door interessante sprekers uit het bedrijfsleven.

Jesse van Dijk

Voor deze kick-off editie betreedt Jesse van Dijk het podium. Hij woont in Seattle (VS) en komt speciaal voor het IT Talent College naar Nederland. Bij Bungie stuurt hij een team aan dat bestaat uit verschillende designers die de game Destiny grafisch vormgeven. Jesse is uitgeroepen tot een van de beste digital landscape artists werkend in de game industrie. Op maandagavond 15 december a.s. komen 150 IT-studenten naar Utrecht voor een inhoudelijke talk over zijn werkzaamheden. Naast de inhoudelijke taken van zijn functie maakt Jesse in zijn presentatie een mooie koppeling naar de technische aspecten die komen kijken bij de ontwikkeling van een grote gamereeks. Dat Destiny groot is, blijkt uit het feit dat deze game, na de release op 9 september 2014, binnen 24 uur meer dan 325 miljoen dollar opbracht.

Meindert Ekkelenkamp

De tweede spreker, die door studenten is aangedragen, is Meindert Ekkelenkamp. Meindert is werkzaam als game artist in het G&I Research Lab aan de HKU (Hogeschool voor de Kunsten Utrecht). Zijn presentatie richt zich op character design. Beide presentaties worden afgerond met een kritisch vragenvuur uit het publiek.

Meer informatie over dit evenement en kaartverkoop is te vinden op de website van IT Talent College