Redactie - 31 oktober 2014

Storage Expo, Infosecurity.nl en The Tooling Event trekt volle zalen voor seminars en theatersessies

De drie gecombineerde beurzen Storage Expo, Infosecurity.nl en The Tooling Event kijken terug op een geslaagde eerste dag. Op woensdag 29 oktober waren alle seminars en theatersessies volledig volgeboekt. Het is de eerste keer dat het gecombineerde event thematisch georganiseerd is. Thema dit jaar is Internet of Things.

Dit thema is de paraplu voor zeven invalshoeken die aan de orde komen tijdens de verschillende sprekerssessies. In deze sessies vinden bezoekers oplossingen voor vraagstukken rondom een van de meest actuele thema’s in de IT-branche. Onder de bezoekers is een brede vertegenwoordiging van de Nederlandse IT-sector: van start-up tot multinational en van datacenter tot IT-dienstverlener.

Tijdens de eerste dag reikte Jaarbeurs twee Lead Marketing Awards uit voor exposanten die vooraf de meeste bezoekersregistraties hadden binnengehaald. De winnaars zijn Dimension Data met meer dan 1.400 registraties vooraf en UBM, dat de prijs kreeg voor meeste voorregistraties in verhouding tot het aantal vierkante meters van hun stand.

Erik Bakker, senior marketingmanager bij Dimension Data, is blij met de prijs. “Onze beide theatersessies waren vooraf al volledig volgeboekt. Het is goed om te zien dat er veel interesse is in enterprise mobility. In onze ene sessie hebben we een live Android-hack laten zien; in de andere ging het over de hybride cloud en de vraag hoe je daarmee je datacenter naar een business-servicecenter transformeert.”

Ivo Meertens (foto), marktmanager bij Jaarbeurs en verantwoordelijk voor de IT-beurzen: “Wij zijn er ontzettend trots op dat de drie IT-beurzen ook dit jaar weer een enorm succes zijn voor exposanten én bezoekers. Vooral de grote belangstelling voor de sessies en seminars onderstreept dat we met de nieuwe thematische aanpak de juiste weg zijn ingeslagen.”

WK