Redactie - 29 september 2014

Supermarktketen optimaliseert inkoopprocessen met MDM-oplossing

Dagrofa, met zevenhonderd winkels de grootste supermarkt retailer en groothandel in Denemarken, implementeert de Master Data Management oplossing STEP van Stibo Systems om haar inkoopprocessen te verbeteren. Eind 2014 zal STEP geïntegreerd zijn in de bestaande IT-omgeving. Dagrofa levert aan onder meer KIWI, EUROSPAR en SPAR supermarkten en gaat met gecentraliseerde, hoge kwaliteit productinformatie werken om procurement-, category- en campaign management naar een hoger niveau te tillen.

Door MDM en PIM van Stibo Systems te integreren in het bestaande IT landschap, kan Dagrofa kritische informatie op één plek creëren en beheren. De data van leveranciers, klanten en e-commerce wordt vervolgens ook in STEP van Stibo Systems gemanaged. “Data optimalisatie is een belangrijk element in onze bedrijfsstrategie. We waren op zoek naar een MDM/PIM leverancier die aan onze doelstellingen kan voldoen en ons kan helpen de gewenste resultaten neer te zetten. In Stibo Systems hebben we een krachtige, solide business partner gevonden, met een bewezen track record in vergelijkbare branches. Wij kijken uit naar een verbeterd business model met STEP”, zei Per Ahlmann Andersen, IT Director bij Dagrofa. ”Wij zijn vereerd met het vertrouwen dat Dagrofa in ons stelt en helpen graag bij het realiseren van het gewenste bedrijfsresultaat”, aldus Mikael Lyngsø, CEO van Stibo Systems.