Wouter Hoeffnagel - 27 augustus 2014

Avaya en HP ES gaan gezamenlijk cloudoplossingen leveren

Avaya en HP Enterprise Services (ES) gaan gezamenlijk op cloud gebaseerde Unified Communications (UC), contact center en beheer oplossingen aan te bieden aan bedrijven. De meerjarige overeenkomst omvat het gezamenlijk aanbieden van een gecombineerd portfolio van Unified Communications-as-a-service, Contact Center-as-a-service en infrastructuuroplossingen.

Met de overeenstemming willen Avaya en HP een antwoord bieden op de toenemende vraag naar alles omvattende, veilige en betrouwbare communicatie oplossingen die in een service abonnement kunnen worden afgenomen. HP ES zal daarvoor het gecombineerde as-a-service productenaanbod gaan verkopen, terwijl Avaya gebruik maakt van het flexibele implementatiemodel van HP.

Als onderdeel van de overeenkomst zal de HP ES Business Process Services organisatie zorgdragen dat een aanzienlijk deel van Avaya Private Cloud Services (APCS) wordt meegeleverd. Hiervoor worden een aantal APCS medewerkers en contractors overgeheveld naar HP ES. De APCS diensten worden geïntegreerd bij HP ES’s bestaande Mobility en Workplace, Business Process Service en business partners. HP kan hierdoor eigen of hybride cloud gebaseerde UC en contact center oplossingen aan bestaande en nieuwe klanten aan te kunnen bieden. Verkoop en service overeenkomsten en het klantcontact blijven bij Avaya. HP ES zal het aandeel APCS vergroten en versterken door de diensten uit te breiden naar meer klanten en meer markten.