Wouter Hoeffnagel - 22 augustus 2014

KPMG investeert 25 miljoen euro in Big Data-centrum

KPMG en het Britse wetenschappelijke instituut Imperial College London gaan samen het ‘KPMG Centre for Advanced Business Analytics’ opzetten, een centrum dat bedrijven beter gebruik moet gaan laten maken van Big Data. KPMG investeert 25 miljoen euro in het centrum.

KPMG Centre for Advanced Business Analytics heeft als doelstelling bedrijven te helpen met de inzet van Big Data-gerelateerde tools en technieken. De partijen willen bedrijven via het centrum helpen meer te profiteren van de kansen die Big Data biedt. Met de investering hopen het Imperial College London en KPMG van het Verenigd Koninkrijk een koploper op het gebied van datawetenschappen te maken.

Focus
Het centrum gaat zich richten op vijf verschillende gebieden: analyse van bedrijfskapitaal, groeikansen, mensen, bedrijfsvoering en veerkracht. Het centrum moet bedrijven in het Verenigd Koninkrijk gaan helpen producten en diensten eerder te lanceren dan concurrenten in het buitenland.

Het project heeft in ieder geval een loopduur van 8 jaar. Per jaar willen KPMG en het Imperial College London 15 tot 20 projecten afronden. Het centrum komt onder leiding te staan van onderzoekers van het Data Science Institute van de Imperial College Business School. Dit instituut ontwikkelt nieuwe methodes en technieken op het gebied van datawetenschappen.