Witold Kepinski - 22 augustus 2014

Salesforce.com scoort 38 procent meer omzet

Salesforce.com, leverancier van een online crm-platform, zag zijn omzet in het tweede kwartaal van gebroken boekjaar 2015 met 38 procent groeien naar 1,32 miljard dollar. Het nettoverlies bedroeg 61,1 miljoen dollar, de GAAP loss per share over het tweede kwartaal was 0,10 dollarcent. Salesforce maakt meer kosten, onder andere op het gebied van sales en marketing.

De verwachte omzet over boekjaar 2015 is met 30 miljoen verhoogd naar 5,34 tot 5,37 miljard dollar zo meldt Marc Benioff, bestuursvoorzitter en CEO van salesforce.com.

Inkomsten uit abonnementen en ondersteuning bedroegen 1,23 miljard dollar, een stijging van 37 procent in vergelijking met het voorgaande jaar. De omzet uit dienstverlening en andere inkomsten bedroeg 86 miljoen dollar, 58 procent meer dan het jaar daarvoor.

De kasstroom uit operationele activiteiten over het tweede kwartaal bedroeg 246 miljoen dollar, 34 procent meer dan het voorgaande jaar. De total cash, cash equivalents en marketable securities bedroegen aan het eind van het kwartaal 1,67 miljard dollar.

WK